Aktualności

Z mieszkańcami Gubina o bezpieczeństwie na terenie miasta

W poniedziałek (18 czerwca) w siedzibie Urzędu Miejskiego w Gubinie, debatowano na temat bezpieczeństwa na terenie miasta. Tematem głównym spotkania było przedstawienie sposobu realizacji wniosków, zgłoszonych przez uczestników poprzedniej debaty, a także omówienie bieżących problemów. Swoje wystąpienie miał także powiatowy rzecznik praw konsumenta, który powiedział o prawach konsumenta w kontekście zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość.

W poniedziałek (18 czerwca) w siedzibie Urzędu Miejskiego w Gubinie odbyła się debata ewaluacyjna pn. „Bezpieczeństwo mieszkańców wspólną sprawą”. Z mieszkańcami miasta, spotkał się Zastępca Komisariatu Policji w Gubinie podkom. Marcin Jakubczak oraz Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego krośnieńskiej komendy asp.szt. Dariusz Kocur, którzy przedstawili sposób realizacji wniosków zgłoszonych przez uczestników debaty zorganizowanej 7.12.2017 r.  w Gubinie. Były to między innymi: stworzenie bezpiecznych przejść dla pieszych, zwiększenie ilości patroli pieszych na ulicach Gubina, zapewnienie ładu i porządku w rejonie baru Zenek, dyskoteki VIP, a także znajdującej  się  nieopodal stacji paliw Orlen (ul. Wyspiańskiego), ze szczególnym zwróceniem uwagi na osoby spożywające alkohol. Pan Komendant zapewniał, iż wnioski z debaty były przekazywane policjantom podczas odpraw do służby, co skutkowało nałożeniem mandatów karnych na sprawców wykroczeń, a także wystąpieniami do zarządcy dróg. W spotkaniu z mieszkańcami uczestniczyła również Pani Alicja Ratowicz Zastępca Naczelnika Wydziału Komunalnego i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Gubinie, która odniosła się do wniosku o zwiększenie ilości parkingów na terenie miasta. Ponadto wspólnie z policjantami oraz Komendantem Straży Miejskiej Krzysztofem Dubert, odpowiadała na zadawane przez uczestników pytania oraz odnosiła się do przedstawianych sytuacji i propozycji zmian, które zdaniem mieszkańców przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa. W dalsze części debaty, głos zabrał powiatowy rzecznik praw konsumenta Pan Tomasz Kucharski, który przybliżył uczestnikom prawa jakie mają konsumenci podczas zawierania umów poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość. Wyjaśnił jakie kroki należy podjąć i na co zwrócić uwagę, gdy podczas pokazu kupimy towar, którego nie chcemy. Przekazane przez Pana Kucharskiego informacje z pewnością zostaną zapamiętane i pozwolą ustrzec się przed nieuczciwym sprzedawcą.

Powrót na górę strony